Çavdar Tarlasında Çocuklar | J.D.Salinger

Arıza bir çocuk Holden. Kitabımızın baş rolü, birinci adamı. Ergen bunalımlarında. Okulla imtihan ediliyor sürekli. Muhtelif okullardan muhtelif serserilikleri sebebiyle atılmış, okuduğu son okuldan da atılmasının akabinde kendine nasıl bir yol çizeceğini arıyor. Huysuz, kararsız, pimpirikli bir adam. Arada bi ağzına bi tane çakma isteği gelmiyor değil. O kızı aramak istiyor sürekli mesela, aramıyor bir türlü. "Havamda değilim, böyle şeyler için havaya girmelisiniz" falan diyor. Tam bir ergen tribi! Salak çocuk 😒 Kitapta en sevdiğim karakter ise açık ara Pheobe. Sevimli velet. Gözümün önünde saçları kıvır kıvır sarışın, boncuk gözlü bir kız çocuğu belirdi. Filmi var m bilmiyorum, yoksa ve çekilirse bu şekilde bir kız bulunsun. Kitabı okurken sadece şu Amerikan filmlerinde eleştirdiğimiz "hey dostum senin sorunun ne" kafasına çok seri şekilde ulaşmak yordu beni. Kitabı okuyanlar anladı bile! Ben kitabı Yapı Kredi Yayınlarından okudum, çok da sevdim. J.D.Salinger'in tek kitabıymış bu, şaşırdım. Sanki daha yazacak çok şeyi varmış gibi gelmişti bana. 200 sayfalık kitabın D&R fiyaı 12 TL. 

ps: "sakın kimse bir şey anlatmayın. sonra herkesi özlemeye başlıyorsunuz."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yazın bakalım 😎